Πέμπτη, Μαΐου 04, 2006

To Forum των Νέων



Σήμερα αρχίζει τις εργασίες του στην Αθήνα το 4ο Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Φόρουμ με πολλές εκδηλώσεις και συνέδρια (το πρόγραμμα ΕΔΩ καλύπτει δεκάδες σελίδες) που θα καταλήξει σε δύο διαδηλώσεις το Σάββατο: μία των Αντιεξουσιαστών (έτσι λέγονται τώρα οι Αναρχικοί – 12.00, στο Μοναστηράκι) και μία του Φόρουμ στις 3. Οι ξένοι επισκέπτες υπολογίζονται να είναι ίσοι με τον αριθμό των αστυνομικών (8.000). Οι διαδηλώσεις θα καταλήξουν (που αλλού) στην Αμερικανική Πρέσβεία.

Σύμφωνά με τα όσα γράφονται στην ιστοσελίδα του ΕΔΩ: «Το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Φόρουμ είναι ένας από τους κορυφαίους σταθμούς του κινήματος του Σιάτλ και της Γένοβα, του κινήματος ενάντια στην νεοφιλελεύθερη παγκοσμιοποίηση και τον πόλεμο, την απορύθμιση της εργασίας και τη φτώχεια, την κλιματική αλλαγή και την καταστροφή του περιβάλλοντος, την καταπάτηση των δημοκρατικών ελευθεριών και το σεξισμό, τον ρατσισμό και την απειλή της άκρας δεξιάς».

Βλέπω πως οι οργανωτές επιτέλους σταμάτησαν να είναι εναντίον της παγκοσμιοποίησης γενικά (θα μπορούσαν εξίσου αποτελεσματικά να είναι και εναντίον της ανατολής του ήλιου) και έγραψαν τώρα «της νεοφιλελεύθερης παγκοσμιοποίησης» κολλώντας τον ένα μπαμπούλα στον άλλο. Δυστυχώς το τι εννοούν με νεο-φιλελεύθερη είναι εντελώς ασαφές (οι περισσότεροι εννοούν Αμερικάνικη). Π. χ. άραγε είναι εναντίον της απελευθέρωσης των αγορών και της κατάργησης των επιδοτήσεων, ώστε να μπορούν οι φτωχοί αγρότες του Τρίτου Κόσμου να πουλάνε τα προϊόντα τους στις πλούσιες χώρες;

Το πρόβλημα με αυτά τα Φόρουμ, ευρωπαϊκά και διεθνή, είναι ότι αποτελούν συνονθύλευμα από παρατάξεις και οργανώσεις με εντελώς αντίθετα ιδεολογικά πιστεύω και – κυρίως – αντίθετα συμφέροντα. Έτσι π. χ., στο θέμα της απελευθέρωσης που αναφέρω παραπάνω, ο Μποβέ και οι Έλληνες και Γάλλοι αγροτοπατέρες θα υπερασπιστούν μέχρι θανάτου τις επιδοτήσεις τους – κι ας πεθαίνουν από την πείνα στον Τρίτο Κόσμο.

Σαφώς οι άλλοι στόχοι του Φόρουμ είναι σωστοί (τους προσυπογράφω όλους) αλλά αποτελούν ευχολόγιο. Εκτός από τις εγγενείς διαφωνίες, λείπουν και οι συγκεκριμένες προτάσεις.

Ωστόσο, αν ήμουνα είκοσι χρονών, θα κατέβαινα και εγώ στους δρόμους. Ας ακούγεται και η Αντίθεση – πάντα έχει κάτι να μας πει. Έστω και σαν αντίρροπη παρουσία!

Κι ας διαδηλώνει η Ουτοπία και το Όραμα - είναι Ζωή (φτάνει να μην επιβάλλεται με τη βία...)

Γιά να αλλάξουμε τον Κόσμο!



Οι φωτογραφίες είναι από τις περυσινές διαδηλώσεις στο Λονδίνο

252 σχόλια:

«Παλαιότερο   ‹Παλαιότερο   201 – 252 από 252
Nikos Dimou είπε...

Καλημέρα!

@Zoros: Η παγκοσμιοποίηση (η οικονομική και πολιτιστική ενοποίηση του κόσμου) άρχισε με τον Κολόμβο και το Μαγελλάνο, εντάθηκε με το εμπόριο και την αποικιοκρατία και επιταχύνθηκε στην νυοστή τον 20ο αιώνα με την τεχνολογία. Είναι μία εξέλιξη αναποφευκτη και μη αναστρέψιμη - γι αυτό είναι γελοίο να είσαι εναντίον της.

@axuro εσύ βρίζεις αλλά εγώ απαντώ. Οι οΟρφικοί και ο Πυθαγόρας είναι μυθικές μορφές και όχι συστηματικοί φιλόσοφοι. Άλλωστε μεταθέτεις το θέμα. Αναμφισβήτητο είναι πως το μίσος του σώματος ο Χριστιανισμός το πήρε από τους ΝεοΠλατωνικούς κι αυτοί από τον Πλάτωνα.

Andy έχεις δίκιο... πέφτει η νυχτερινή βάρδια (χωρίς Αφροδίτη για πρώτη φορά!). Αλλά και η πρωινή δεν είναι στα πάνω της. Λες να παρακμάζει το blog?

Nikos Dimou είπε...

Συνεχίζω το προηγούμενο...

Δεν θα ήταν παράλογο να μπήκε το blog σε περίοδο παρακμής - όλα τα πράγματα έχουν καμπύλες... το πολύ blogging κουράζει... τα θέματα εξαντλούνται και ανακυκλωνονται...
μπορεί να χρειάζεται κάποια ανανέωση ή διακοπή (αγρανάπαυση λέγεται αυτό στην γεωργία...).

Σκόρπιες πρωινές σκέψεις.

the resident είπε...

nd said...Λες να παρακμάζει το blog?
Ήρθε το καλοκαίρι και το συναίσθημα έχει τον πρώτο λόγο.Κουραστήκαμε λίγο, αλλά μάλλον είναι προσωρινό. Εγώ προσωπικά έχω πάρει τρία κιλά (από το πολύ καθισιό) παρατηρώντας το μπλογκ .

Rain Man είπε...

Το blog έχει παρακμάσει εδώ και καιρό με τα πάσης φύσεως άστοχα σχόλια, με τα βρισίδια μεταξύ των επισκεπτών και φυσικά των επιθέσεων από trolls. Όσο δεν υπάρχει moderation τα ίδια θα γίνονται.

aphrodite είπε...

Αγαπημένε μου Γάτε,

Συγνώμη, έπρεπε να πάω σε διαδηλώσεις & εκδηλώσεις για να συμπαρασταθώ (τι σκ.... Υπουργός/Θεά είμαι τέλος πάντων), αλλά κοίτα πράματα, άκουγα το "Πού πας ρε Καραμήτρο!" σε μεγαλύτερη συχνότητα απ'ό,τι άντεχαν τ'αυτιά μου (άσε η αξιοπρέπειά μου), κι έτσι γύρισα μεσάνυχτα άπρακτη. Να γλύψω τις πληγές μου...

Ξέρεις, μερικοί άνθρωποι είναι πολύ εύκολο να κάνουν speed-dial τις εξελίξεις (έστω κι αν αυτές είναι μια τρύπα στο νερό τελικά) ενώ εγώ χρειάζομαι χρόνο για να φτάσω σε κάποια λογικά συμπεράσματα - η λογική was never my area of expertise!

Είπαμε, μια θεά του συγκεκριμένου διαμετρήματαος, δεν λέω μεγάλου ή μικρού, δεν έχει σημασία, πρέπει να αφουγκράζεται πολύ καλά και να παίρνει πολλούς παράγοντες υπ'όψιν της, μην ξεχάσει κανέναν. Και μετά να κάνει μόνο αυτό που της λέει το ένστικτό της, το πάντα αλάνθαστο γυναικείο...

Πράγματα που σε πρώτη ανάγνωση μπορούν να φαίνονται πχ χυλόπιτες (πολλών επιπέδων, δε μιλάμε για τις γκομενικές πληζ δλδ) ίσως να κρύβουν τεχνηέντως και τέτοιο "άνοιγμα" από την άλλη μεριά, που να πρέπει να σπάσω τα μούτρα μου, να ξεκαβαλλήσω το καλάμι μου και να μιλήσω καρδιά προς καρδιά, κι όπου με βγάλει...

Οι αλήθειες δεν πονάνε, όταν παραμερίσεις τον πολύτιμο εγωϊσμό & την υπέροχη βολή. Αλλά ποιός το κάνει?

Συγνώμη και για το ακαταλαβίστικο του πράγματος, πες μου αν θέλεις συνέχεια, μπας και τα ξεδιαλύνω λίγο, αργότερα...

Τι μέρες κι αυτές!!!

Καλημέρα σε όλους, μου λείψατε βρωμόγατα!

Dion.M. είπε...

Kαλημέρα,

ΝΔ SAID:

"Δεν θα ήταν παράλογο να μπήκε το blog σε περίοδο παρακμής - όλα τα πράγματα έχουν καμπύλες... το πολύ blogging κουράζει..."

Απο την δική μου πλευρά δεν βλέπω παρακμή. Αντίθετα και στο παρόν blog υπάρχουν πολλά ενδιαφέροντα σχόλια. Το τελευταίο του mickey περί επιλεκτικής ευαισθησίας είναι ένα από αυτά. (Τι να πεις mickey! Εδώ σκότωσε και βασάνισε εκατυμμύρια αθώους ο POL POT και οι "ευαίσθητοι ιδεολόγοι" σφύριζαν αδιάφορα!)

Εξάλλου αν υπάρχει παρακμή αυτό δεν φαίνεται από μια νύχτα. Είναι ένα φαινόμενο συνεχές. Δεν μπορεί να είχαμε "οργασμό" χθές και σήμερα να είμαστε σε παρακμή...

Ούτε εξαρτάται η παρακμή από το άν έκανε σχόλιο συγκεκριμμένη θεά! Πρόσεχε δάσκαλε! (Με κάθε σεβασμό)Οταν καταλάβουν οι κυρίες ότι μας γίνονται απαραίτητες γίνονται πολύ σκληρές!

Να προσθέσω κάτι για το φαινόμενο των συγκεντρώσεων και των διαμαρτυριών:

Νομίζω ότι αποτελούν τελετουργίες που σκοπό έχουν την συγκέντρωση και διατήρηση σε εκγρήγορση των μελών, την επιβεβαίωση των ηγετών και δήλωση της ύπαρξής τους στο ευρύ κοινό. Επί πλέον ενισχύονται οι δεσμοί της ομάδας!...
Μόνο με τα πραγματικά προβλήματα δεν έχουν σχέση, ούτε συμβάλλουν στην κατανόηση και την λύση τους. Η άποψή μου είναι ότι δεν αλλάζει η κοινωνία με αυτές και έχω ταχθεί προ πολλόυ με την γνώμη του Νικόδημου ότι η πραγματική πρόοδος των κοινωνιών έρχεται όχι κυρίως με βίαιες επαναστάσεις αλλά με την πρόοδο της τεχνολογίας, των επιστημών και την αύξηση των πόρων. Τα παραδείγματα που ετέθησαν είναι εύγλωτα.
Καλό είναι να υπάρχουν οι επαναστάσεις στην φαρέτρα των κοινωνιών αλλά όταν χρησιμοποιήθηκαν ήταν καταστροφή και οπισθοδρόμηση.

maika είπε...

Καλημέρα!!

κι εδώ νομίζω πως πολλές φορές γίνεται ό,τι και στις περισσότερες συζητήσεις... θέλουν οι πιο πολλοί να μιλάνε χωρίς να έχουν ακούσει (διαβάσει) τί έχουν πει και οι υπόλοιποι...

... ειρωνία , βρισίδι , δούλεμα.. Γιατί άραγε?? Τόσα αποθημένα?? Διαβάζω τα κείμενα και φοράω κράνος... μη με πετύχει καμμιά ξώφαλτση...

@mickey

να διάβασε άραγε κανείς αυτά που έγραψες στις 3.37πμ??

vassiliskou είπε...

dion mi les aidies proi proi.

An den exeis katalavei ti "revma" exei afti pou thigeis, kalytera na masas, para na milas...

Andi na les ti kala pou den einai akomi mia klapsa i egopathis gynaika.! (andi na les ti kala pou otan bainoun akomi kai oi pio "aploules" & "kaloules" mas anevazoun ton aera sta sxolia, oxi oi super dynamikes!)

Andres san ki esena fainetai oti exoun poly megala koblex gia na goustaroun na feromaste oloi sklira stis gynaikes, mi tyxon kai mas paroun ton aera & ginoun pio sklires...

Ti andras eisai esy! bravo sou!...

Tin pio thea apo tis alles, ASTIN HSYXI! (exei fun-club)

Vrennus είπε...

Καθυστερημένο σχόλιο (πότε θα κάνω καμμιά δουλειά, πότε θα κοιμηθώ;) @ ΝΔ el al:

Έχω βαρεθεί να διαβάζω ότι στην Αγγλία δεν έγινε ποτέ επανάσταση. Δηλαδή, δεν υπήρξε Κρόμγουελ, δεν αποκεφαλίστηκε ο Κάρολος ο Α', δεν έγινε ποτέ ο Αγγλικός εμφύλιος πόλεμος (όχι το τραγούδι των Clash!);

Για το πόσα χρόνια πίσω πήγαν η Γαλλία και η Ρωσία λόγω των επαναστάσεων δεν θα το σχολιάσω. Όταν εφεύρω τη μηχανή του χρόνου και γυρίσω την ιστορία ανάποδα θα σας πω. Και παρεμπιπτόντως, οι Η.Π.Α. πόσα χρόνια πίσω πήγαν με την επανάστασή τους ή οι απελευθερωτικές επαναστάσεις δε μετρούν;

Dion.M. είπε...

Vassiliskou said:...

Αν ήμουν άδικος και αν προκάλεσα ζητάω συγγνώμην από όλους τους ενδιαφερόμενους. Δεν ήταν στις προθέσεις μου να θίξω κανέναν.Οπως οι περισσότεροι εδώ δεν γνωρίζω τους συνσχολιαστές προσωπικά! Αν μπορούσα μάλιστα θα έσβυνα την συγκεκριμμένη παράγραφο από το σχόλιό μου τη οποία ηθικά αναιρώ!

vassiliskou είπε...

A geia sou, ki elega go, afou aftos o dion mia xara ta leei, myga ton tsimbise?

Eimaste polloi pou diavazoume kathe mera ta panda edo mesa. Alla den bainoume ki emeis, sto telos den tha exei xoro oute gia sas!
Den exei simasia na poume alli mia gnomi, otan ta grafoun anthropoi pou kseroun na ekfrazondai kalytera apo mas. Ta idia aisthanomaste. Apla eseis boreite na ta lete kiolas.

I siopiri omada, stelexiaki gia tin akriveia, de simainei oti den exei myalo kai kyrios, kardia!

(xrono pandos den exei! Gi afton poios tha katevei stous dromous?)

Ande kalimera sas!

Υποκείμενο δικαίου είπε...

"Σωστά. Όταν υπάρχουν οι εγκυκλοπαίδειες..."

Πράγματι. Τι χρειάζονται οι εγκυκλοπαίδειες όταν υπάρχει το in.gr...

"... ΚΑΙ ΕΙΠΕ ΠΡΟΣ ΑΥΤΟΥΣ Ο ΘΕΟΣ ΑΥΞΑΝΕΣΘΕ ΚΑΙ ΠΛΗΘΥΝΕΣΘΕ ΚΑΙ ΓΕΜΙΣΑΤΕ ΤΗΝ ΓΗΝ ΚΑΙ ΚΥΡΙΕΥΣΑΤΕ ΑΥΤΗΝ ΚΑΙ ΕΞΟΥΣΙΑΖΕΤΕ ΕΠΙ ΤΩΝ ΙΧΘΥΩΝ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΗΣ ..."

Από την Γένεση. Για αναγνώστες της βίβλου που ανησυχούν για τις επιπτώσεις του Ελ Νίνιο στους πληθυσμούς των ψαριών. (Και τι σχέση έχουν τα ψάρια του Τάμμεση με τον Ελ Νίνιο;). Ειδικότερα, για όσους μελετητές της βίβλου είναι και αναγνώστες του Nature, θα πρότεινα και το άρθρο "Our ears once breathed:
fossil evidence points to origin of hearing apparatus", για τις τελευταίες ανακαλύψεις στην εξελικτική πορεία του ανθρώπινου αυτιού. Ένα απόσπασμα:

"The demonstration of an organ evolving provides tangible evidence against the idea, put forward by some proponents of creationism, that sensory organs are so intricate that they must have been designed by a higher being. Brazeau says: "It's a slap in the face to that kind of thinking..."

Κάποια στιγμή, πρέπει κανείς να διαλέξει: ή με το Nature, ή με την βίβλο...

Υποκείμενο δικαίου είπε...

...το άρθρο είναι από το τεύχος της 18ης Ιανουαρίου 2006...

Ein Steppenwolf είπε...

Anula said... (1:19 πμ)
πιστευω οτι η παγκοσμιοποιηση ξεκινησε μετα τον Β παγκοσμιο πόλεμο


Η Προϊστορία ήταν παγκοσμιοποιημένη, διότι η τεχνολογική πρόοδος ήταν πολύ πιο αργή απ' τις επικοινωνίες. Όταν κάποιος έβρισκ' έναν τρόπο ν' ανάψει φωτιά, η μέθοδός του προλάβαινε και διαδιδόταν παντού στην Οικουμένη πρωτού κάποιος άλλος να κάνει το επόμενο τεχνολογικό βήμα. Έτσι παντού είχαν την ίδια τεχνολογία και οικονομία.

Με τον καιρό όμως, η τεχνολογική πρόοδος ξεπέρασε σε ταχύτητα τις επικοινωνίες. Π.χ. ενώ κάποιοι γνώριζαν το σίδηρο ή τα άλογα, άλλοι είχαν μείνει στο χαλκό και στην πεζοπορία. Οικονομίες ολόκληρες και πολιτισμοί αναπτύχθηκαν με ελάχιστη ή και καθόλου επικοινωνία μεταξύ τους.

Η πορεία αναστροφής της "τοπικοποίησης" άρχισε με τους μεγάλους εξερευνητές, όπως έγραψε κι ο Νίκος Δήμου, και συνεχίζεται ακάθεκτη μέχρι σήμερα.

paragrafos είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
Anula είπε...

ein steppenwofl said:

"Η πορεία αναστροφής της "τοπικοποίησης" άρχισε με τους μεγάλους εξερευνητές, όπως έγραψε κι ο Νίκος Δήμου, και συνεχίζεται ακάθεκτη μέχρι σήμερα."

--

εχω την αισθηση οτι η παγκοσμιοποιηση συντελειται περισσοτερο στις πρωην αποικιες και στα πρωην "αποικιοκρατικα" κρατη παρα αναμεσα στα κρατη μελη της ΕΟΚ, εδω ακομα ειμαστε βλαχοι σε σχεση με τον υπολοιπον κοσμο, χωριζομαστε εντονα ακομα σε εθνικες δυναμεις, αλλα με την εισροη μεταναστων απο την ανατολη, καπια στιγμη θα υπαρξει μια αναγκη να ομογενοποιηθει λιγο και η ευρωπη, καποιες σκεψεις κι εγω...

paragrafos είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
paragrafos είπε...

Ήμουν και δεν ήμουνα δεκαοχτώ χρονών, όταν είπα για πρώτη φορά πως θέλω τον κόσμο να αλλάξω κι άρχισα να συντάσσω τη δική μου "πολιτεία" που θα εξασφάλιζε αγάπη, ισότητα και αλυπία (α-λυπη).

Στο πρώτο άρθρο του συντάγματος της "πολιτείας" μου, θεοποιούσα τον έρωτα: κάθε ψυχή οφείλει να έχει ένα βωμό μεσ΄την καρδιά της και κάθε πρωί προτού κινήσει τον κόσμο να απαντήσει, να θυσιάζει φθόνο, ζήλια, ιδιοτέλεια κι αρπαγή. Κι ύστερα να φωνάζει τρεις φορές υψώνοντας τα χέρια στα ουράνια: θεέ μου έρωτα, σε προσκυνώ και στήλη άλατος να γινώ αν σήμερα δε νιώσω αγάπη μέσα μου, αν δεν αγκαλιαστώ με άντρες, γυναίκες και παιδιά κι αν δε φιλήσω τα μάτια τους από στοργή, ευχόμενη στ΄ αλήθεια καλη τους μέρα.

Στο δεύτερο άρθρο όριζα πως τα σχολειά είναι αχρείαστα και ότι από δω και πέρα μονάχα ένα σχολείο χρειαζόμαστε: τη γνήσια συναναστροφή και την κουβέντα στην αγορά, στις πλατείες, σε χωριά, πόλεις και πολιτείες, μια συζήτηση ατελείωτη όπου ο καθένας μας θα περίμενε τη σειρά του στην παρέα μας να μιλήσει και δεν θα νοιάζεται τόσο για το τι λέει ο ένας και ο άλλος αλλά για το πώς τα λέει, αν έχει στα λόγια του σπαθιά ή ευωδία, αν έχει η γλώσσα του οξύ ή παρηγόρια, αν έχει η σκέψη του έγνοια για τον άλλον ή έχθρα.

Μα εκείνο τον καιρό συνέπεσε να ταραχτώ από μια αγάπη άγονη κι όταν μαθεύτηκε ότι εκείνος κάποιαν άλλη είχε στο νου του, ένιωσα την πολιτεία μου να γκρεμίζεται με πάταγο, στους βωμούς μου να θυσιάζω αγάπη και ήθελα το κόσμο σιωπηλό για πάντα, μην τύχει κι ακουστεί τι ένιωθα και με ρωτήσει κάποιος γιατί έχω μέσα μου τοση κακία και οργή.

Τότες άρπαξα με μιας την "πολιτεία" μου κι χίλια κομμάτια έκανα τα άρθρα της. Κι έδωσα την υπόσχεση, πρώτα ν΄ αλλάξω εγώ κι ύστερα για τον κόσμο βλέπουμε...


Με αγάπη

Παράγραφος

maika είπε...

@paragrafos

... απέραντο το μεγαλείο της ψυχής σου.... τί ωραίο σχολείο!!!

Nikos Dimou είπε...

vrennus said...
Έχω βαρεθεί να διαβάζω ότι στην Αγγλία δεν έγινε ποτέ επανάσταση. Δηλαδή, δεν υπήρξε Κρόμγουελ, δεν αποκεφαλίστηκε ο Κάρολος ο Α'...

Κι εγώ έχω βαρεθεί να γράφω πως η Αγγλική "επανάσταση" ήταν διαμάχη θρησκευτική, ο Άγγλοι είχαν ήδη από χρόνια Κοινοβούλιο και την Magna Charta

heinz είπε...

Nikos Dimou said...

"Η Σοβιετική Επανάσταση πήγε την Ρωσία 70 χρόνια πίσω (αν είχε μείνει η κυβέρνηση του Κερένσκυ δεν θα είχαν τα σημερινά χάλια). "

Αυτό από που συνάγεται? Από πουθενά! Πρόκειται για μια εκδοχή της εναλλακτικής ιστορίας, που έχει κάποια αξία σαν άσκηση δημιουργικής γραφής, και σαν ανάγνωσμα χαλάρωσης, αλλά πέραν τούτου ουδέν. Από αυτή την άποψη, περισσότερη τεκμηρίωση περιέχεται στον Κώδικα ντα Βίντσι, παρά βέβαια σε μια τέτοια θέση.

Ο ΝΔ, δεν ορίζει τι εννοεί ως "μεταρρύθμιση". Αλλά και η άλλη άποψη, δεν ορίζει την "επανάσταση".

Να πω τι νομίζω: ο Mickey, βασικά έχει δίκιο. Και να για ποιό λόγο:

Αν στόχος είναι η αλλαγή του συστήματος, τότε θα πρέπει να προσδιορίσουμε πριν από το πως θέλουμε να ζήσουμε, ποιό είναι το χαρακτηριστικό, η ιδιότητα του συστήματος που θέλουμε να επηρεάσουμε.
Ισχυρίζομαι εδώ ότι, αν θεωρήσουμε το κοινωνικό σύστημα σαν έναν ζωντανό οργανισμό, τότε θα πρέπει με κάποιον τρόπο να τον ωθήσουμε να μεταβάλλει το νόημά του (η άποψη του Luhmann, του Willke, του Von Foerster, Stafford Beer κ.λ.π.).

Ένα ζωντανό σύστημα όσο κι αν φαίνεται προσαρμοστικό, είναι στην πραγματικότητα ένας ομοιοστάτης.

Υπάρχουν δηλαδή μεταβλητές που τείνει να διατηρήσει σε συγκεκριμένα πεδία τιμών γιατί αποτελούν βασικούς ζωτικούς του παράγοντες. Από αυτή την άποψη, κάθε σύστημα είναι συντηρητικό.

Τότε λοιπόν, αν το σύστημα δεχθεί μιαν ισχυρή διαταραχή από το περιβάλλον:

1. Αντιδρά βίαια, προσπαθώντας να αδρανοποιήσει την πηγή της διαταραχής ή να την απομονώσει, ή,
2. Καταρρέει γιατί οι ζωτικές του μεταβλητές έφυγαν πέρα από τα όρια που το σύστημα μπορεί να αντέξει.

Στη πρώτη περίπτωση, έχουμε μιας μορφής δικτατορία. Στη δεύτερη, έναν εφιάλτη, μια κοινωνική "οργάνωση" χωρίς κανόνες.

Ποιός είναι λοιπόν ο στόχος της αλλαγής? Το νόημα του συστήματος. Το νόημα ανασυγκροτεί συνεχώς την ταυτότητα του συστήματος κι εκείνη με τη σειρά της αναπαράγει συνεχώς νόημα και πάει λέγοντας... Αν θέλουμε να αλλάξουμε την ταυτότητα, πρέπει να προσφέρουμε νέο νόημα. Και να επηρεάσουμε τις μεταβλητές, αλλάζοντας τα όρια των πεδίων τιμών. Μια τέτοια διαδικασία, μπορεί λοιπόν μόνο να γίνει σταδιακά (σε αντίθεση με την λενινιστική άποψη).

Αλλά η "επαναστατική διαδικασία" δεν σημαίνει απαραίτητα ...μπαρούτι. Ένας άλλος τρόπος αλλαγής του συστήματος, δηλαδή του νοήματός του, είναι η υλοποίηση διαρκών διαταραχών, ώστε σταδιακά το σύστημα να προσαρμόζεται. Αυτές οι διαταραχές, θα πρέπει να είναι τέτοιες που να μην επιτρέπουν στο σύστημα να τις ενσωματώσει μεν, αλλά να μην το οδηγούν και στην καταστροφή ή στη βία. Τέτοιο ρόλο παίζουν και οι διαδηλώσεις (μάλιστα στην παγκοσμιοποιημένη τους εκδοχή). Επίσης, θα πρέπει να είναι κάθε φορά νέες (οι διαταραχές) αλλιώς το σύστημα έχει ήδη αναπτύξει συντηρητικό μηχανισμό διάδρασης (το λέω για την τακτική του ΚΚΕ).

Τότε ποιό είναι το δίκιο του Mickey? Ότι άλλος ένας τρόπος (αλλά όχι σε αποκλειστική διάζευξη με τον προηγούμενο) είναι να γίνουν επεμβάσεις στο - ας πούμε - "νευρικό σύστημα" του οργανισμού-συστήματος. Αυτό είναι το Internet.

Η κοινότητα του Open Source λογισμικού, έχει ήδη πετύχει τεράστιες νίκες, έχει ορθώσει μια ιδεολογική ηγεμονία, σε μια πρωτόγνωρη εκδοχή: δουλεύω χωρίς υλικό κέρδος, αλλά για την κοινότητα (και ίσως και για την προσωπική μου αναγνώριση). Και παράγει, με βάση όλα τα κριτήρια του καπιταλισμού (ποιότητα, συντήρηση προϊόντος, ασφάλεια, αποδοτικότητα) πολύ καλύτερο λογισμικό από τις εταιρείες της μορφής της Microsoft.

Αυτό το τελευταίο, πέρα από την πρακτική του αξία, έχει μια άλλη, μεγαλύτερη νομίζω: Αποδεικνύεται στην πράξη, με απτά αποτελέσματα ότι, η σοσιαλιστική (ή όπως θέλει ο καθένας ας την πει) μορφή οργάνωσης, μπορεί να ανταγωνιστεί την καπιταλιστική στο πεδίο της τελευταίας και - κυριολεκτικά - να την ισοπεδώσει (Apache, PHP, MySQL, Firefox κλπ. κλπ. κλπ.).

Ας μη το τραβήξω άλλο, αν και το θέμα είναι τεράστιο. Μια σημείωση μόνο:

Ο andy κι άλλοι, εξέφρασαν τη συμπάθειά τους για την απαξίωση που εγώ κι άλλοι, πετάμε στον harry. Σε ότι με αφορά, δεν νοιώθω την ανάγκη να απολογηθώ. Ο τύπος γενικά, επιχειρηματολογεί με πρωτόλειους λαϊκισμούς (ο νόμος, η τάξη, κωλόπαιδα, γραικοί), σε μια επίδειξη απύθμενης αγραμματοσύνης και αλαζονείας.
Αλλά, ας πούμε ότι αυτό είναι δικαίωμά του. Αυτό που εγώ δεν του αναγνωρίζω σαν δικαίωμα και - για μένα - τον κατατάσσει σε κατηγορία υπ-ανθρώπου, είναι η εμμονή του να εκθειάζει την θανατική ποινή. Δεν μπορώ καν να το συζητήσω. Είναι, ας πούμε, η δική μου βασική μεταβλητή, που τη φυλάω σαν τα μάτια μου.

Harry, ειλικρινά περαστικά για την δηλητηρίαση. Φαντάζομαι ότι ένοιωσες (με τα περί εμφράγματος που λες) κάποιον πανικό στην ιδέα ότι θα πέσεις στα νύχια του ΕΣΥ. Σκέψου πως νοιώθει ο κατάδικος που ξέρει την προγραμματισμένη ώρα του άσκοπου θανάτου του.
Αμφιβάλλω πάντως ότι είσαι σε θέση να το σκεφτείς. Αν είσαι, και το θεωρείς θετικό, τότε και λίγα σου λέμε!!!

aphrodite είπε...

Καλημέρα παράγραφε (κοίτα να έχουμε δουλειές, αλλά με το που γράφει η παράγραφος, προοοο-σοχή!)

Ολα μες την ευαισθησία, πιάνεις μια πρόταση και την κανεις ουράνιο τόξο, από τη μία το σύννεφο απ'όπου πηγάζει, έτοιμο για μπόρα, κι από την άλλη το κασσελάκι με τον θησαυρό, μια καρδιά μάλαμα που επιτέλους βρήκε το βάλσαμο...

Οπως όμως είναι δύσκολο να βρεις τον θησαυρό στην άκρη του ουράνιου τόξου, καθώς κάθε φορά που πας να πλησιάσεις, το ουράνιο τόξο έχει μετατοπιστεί λίγο, έτσι και για το βάλσαμο... Χλωμό να το πώ? Δύσκολο να το πω? Πάντως υπάρχει το ρημάδι το βάλσαμο (όσο θα υπάρχουν ουράνια τόξα!)

Ενα μόνον: καλό ν'αλλάζουμε για τους άλλους, είναι μέρος της αποστολής μας, να τους παραχωρούμε το δικαίωμα να μας αφήνουν το σημάδι τους, αν το αξίζουν. Και είναι κομματάκι και της δικής τους αποστολής, να μας βοηθήσουν να δούμε πράγματα μέσα μας και ν'αλλάξουμε.

Ομως το να φτιάχνουμε μονίμως το σχήμα μας στη μορφή του εκμαγείου που μας δίνει ο άλλος, είναι σχιζοφρένεια - ο καθένας μας δίνει ένα καλούπι να γεμίσουμε με τον εαυτό μας, προκειμένου να είμαστε πιο δεκτοί κι αρεστοί, κι άρα ελπίζουμε αγαπημένοι. Αλλά στο τέλος το μόνο που κάνουμε είναι αντί να φτιάξουμε έναν όμορφο, αξιαγάπητο εαυτό, να φτιάχνουμε έναν καθρέφτη καταθρυμματισμένο, για να χωρέσει όλες τις προδιαγραφές που μας πετάν δεξιά & αριστερά...

Θέλει θάρρος να είσαι εσύ, και ναι, να γυαλίζες το πετράδι σου, να λάμψει το "πολύτιμο" από κάτω, να ξεχωρίσει από τις χαντρούλες και τα καθρεφτάκια τα πανηγυριώτικα...

Θέλει ταγιάρισμα (σκληρή δουλειά)για να λάμπει το διαμάντι μας (αλλιώς είναι σκέτος, κακοσουλουπωμένος άνθρακας), με ρέγουλα όμως, ίσα να φαίνεται η λάμψη. Ετσι και το παρακάνουμε, δε θα μείνει τίποτε, θα κονιορτοποιηθεί όλο το διαμάντι!

Δε θα γίνει ποτέ του μπριγιάν, δε θα κοσμήσει ποτέ του τίποτε, δε θα χωρέσει ποτέ του την αντανάκλαση ουράνιου τόξου, δε θα αντιφεγγίσει η λάμψη του σε κανένα μάτι, δε θα ευφράνει η θέα του καμμία ψυχή... Ποτέ!

Θρυμματισμένος καθρέφτης... Οση ξυλοταινία και να βάλεις για να τον κολλήσεις, να μην πέφτει στο πάτωμα, σβήνουν τα φώτα και τι μένει μετά γι'αυτόν? Ούτε καν οι μυριάδες αντανακλάσεις της μέρας... Τι έχει από πίσω? Τίποτα, σκέτο τοίχο, ούτε καν κάποιο βάθος, ένα στήριγμα, ένα ακουμπηστήρι. Καρφί & σοβάς...


Με πολλή αγάπη, να είσαι πάντα διαμάντι, με το ουράνιο τόξο μέσα του (και βάλσαμο γύρω-γύρω :-), κι όχι καθρέφτης-θρύψαλλα, ν' αντανακλάς μόνο τους άλλους!

andy dufresne είπε...

heinz,
έχεις απόλυτο δίκιο για τη θανατική ποινή, συμφωνούμε 100%, αλλά δεν θα 'θελα τα παιδιά μου αύριο να με διαβάζουν να βρίζω αυτόν που την υποστηρίζει.

αφροδίτη καλημέρα,
μπήκες και άνθησε ο κήπος μας...

heinz είπε...

Andy καλημέρα!

Μπορεί και να κάνω λάθος (και δε θα φανεί παρά αφού θάχω πεθάνει, στα εγγόνια μου θα αποδειχτεί), διδάσκω (κι η γυναίκα μου το ίδιο) στα παιδιά μας να στέκονται όρθιοι απέναντι στο άδικο και να μη σκύβουν το κεφάλι σε όσους απαξιώνουν τον Άνθρωπο.

heinz είπε...

@aphrodite

"Ομως το να φτιάχνουμε μονίμως το σχήμα μας στη μορφή του εκμαγείου που μας δίνει ο άλλος, είναι σχιζοφρένεια - ο καθένας μας δίνει ένα καλούπι να γεμίσουμε με τον εαυτό μας, προκειμένου να είμαστε πιο δεκτοί κι αρεστοί, κι άρα ελπίζουμε αγαπημένοι. Αλλά στο τέλος το μόνο που κάνουμε είναι αντί να φτιάξουμε έναν όμορφο, αξιαγάπητο εαυτό, να φτιάχνουμε έναν καθρέφτη καταθρυμματισμένο, για να χωρέσει όλες τις προδιαγραφές που μας πετάν δεξιά & αριστερά..."

!!!!!!!!!!!!!!!!

Να γραφεί στα πρακτικά, για τη χρυσή Βίβλο των Ανθρώπων.

Vrennus είπε...

@ ΝΔ

Αφού επιμένετε ότι η Αγγλική επενάσταση (ή ο Αγγλικός εμφύλιος αν προτιμάτε) ήταν θρησκευτική διαμάχη (αντίπαλες θρησκευτικές σέχτες, σαν να λέμε τροτσκιστές εναντίον μαοϊκών;) θα σας παραπέμψω με τη σειρά μου τόσο στο έργο του Max Weber όσο και στις αναλύσεις του φίλου σας Νίκου Πουλαντζά αφ' ενός για για το ρόλο του προτεσταντισμού και αφ' ετέρου για τις διαφορετικές μορφές που έλαβε η μετάβαση από τη φεουδαρχία στον καπιταλισμό στις μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες.

Εν πάση περιπτώσει, πολιτισμένοι άνθρωποι οι Άγγλοι, με κοινοβούλιο και Magna Carta, ξέπεσαν τόσο που αλληλοσφάχτηκαν για ...θρησκευτικούς λόγους; Ούτε αριστεριστές να ήταν;

andy dufresne είπε...

Βρίζοντας???

heinz είπε...

Αμφισβητώντας και απαξιώνοντας συστηματικά.

andy dufresne είπε...

Μην με παρεξηγείς heinz.
Είσαι ευαίσθητος και καλλιεργημένος άνθρωπος και πολύ χρήσιμος σ' αυτό το μπλόγκι - άσχετα αν συνήθως διαφωνούμε αρκετά.

Κάποιες φορές όμως παρασύρεσαι και δυστυχώς τα γραπτά μένουν.

Συνιστώ λίγο παραπάνω ψυχραιμία και ευγένεια - τίποτ' άλλο.

heinz είπε...

Βρε Andy, δεν σε παρεξηγώ...

Μετά από 45 χρόνια διαδράσεων(άλλα επιστημονικότης!!!) έχω καταλήξει ότι:

1. Η βλακεία είναι ανίκητη.
2. Η κακία, μετά την εφηβεία, έστω και ανεπτυγμένη σε υπόστρωμα φοβικό (ο κακός βασικά είχα χ*στης), είναι πάλι ανίκητη.

Με δυο λόγια, μπορεί να είναι κουσούρι μου, αλλά έτσι είμαι:

1. Δεν πιστεύω ότι οι ενήλικες αλλάζουν (ως προς το σύστημα αξιών τους) και άρα,
2. Δεν τους παρέχω το πλεονέκτημα της αμφιβολίας.

Θεωρώ δηλαδή, ότι είσαι (απαρεμφατικά), ό,τι λές κι ό, τι κάνεις.

aphrodite είπε...

Ladies (Robins, Gere, Μickey as apprentice) & gentlemen,

Την καλημέρα μου (από το emotional roller-coaster του οποίου ψάχνω το "off" αλλά πού...)

Ναι, κι εμένα μ'ενοχλεί όταν μιλούν για οπλοχρησία & οπλοκατοχή (πέραν της διάστασης του "σπορ", for recreational purposes only). Αλλά καταλαβαίνω (χωρίς να εγκρίνω) ότι είναι ο τελευταίος εκβιασμός που μπορεί να φανεί χρήσιμος αν είναι να συνετιστεί ο άλλος (θα μου πεις, η Αμερική συνετίστηκε? Η Μέση Ανατολή? Τρελλό γέλιο!)

Μ'ενοχλεί όταν μιλούν για θανατική ποινή. Ναι, ο θάνατος του αλήτη που σου βασάνισε, βίασε & σκότωσε το παιδί σου όχι μόνον δεν θα στο φέρει πίσω, μα ούτε καν θα μπορέσει να σε κάνει να έχεις τον παραμικρό λόγο για να ζεις, πέραν του να προλάβεις να τον σκοτώσεις ο ίδιος. Πες μου πόσο γενναίος μπορείς να φανείς να μην το κάνεις!

Μ'ενοχλεί να μιλούν για τα "σχολιαρόαπαιδα" που απλώς κάνουν διαδηλώσεις τώρα που "είναι νέοι" και "μη φοβού", "μας τά'παν κι άλλοι, σε λίγο θα ζητιανεύουν για μια θέση στο σύστημα"... Αλλά τους ευγνωμονώ που υπάρχουν αυτά τα τρελλόπαιδα, ακόμη κι αν αυτό που θα κανει την "καλή" διαφορά προετοιμάζεται από αυτούς που δεν μετέχουν στις διαδηλώσεις, αλλά σε συσκέψεις...

Ο harry μας μάρανε? Τουλάχιστον μας τα λέει "κι αλλιώς"...

Καλημέρα σου harry-reloaded-Clint!

Anula είπε...

ζηλεψα τους αγγλους που δεν βασανιζουν τα παιδια με τη θρησκεια οπως κανουμε και ΘΑ κανουμε εμεις, εστω και σε υποκριτικο επιπεδο, γιατι φυσικα δεν ειμαστε χριστιανοι με την πραγματικη εννοια του ορου, το αφηνω πριν λοξο-δρομησω, ετοιμη ειμαι να πω (το λεω τελικα!) οτι μετατρεψαμε τους αγιους σε 12 θεους, και την λατρευτικη διαδικασια σε υποκριτικο ταλεντο, πρεπει να αποφασισουμε τι θελουμε να ειμαστε, κατω απο φως του ηλιου, χριστιανοι πιστοί ή χριαστιανοι υποκριτες? που μαλλον α-θεοι (χωρις πνοη, χωρις σεβασμο για τη φυση και την ομορφια) ειμαστε αλλα και σ'αυτο υποκριτες!

heinz είπε...

Aphrodite,

Χιχιχι, πονηρό κορίτσι, έτσι έχασε ο Δουκάκης τις εκλογές ε?

Η απάντηση είναι ξεκάθαρη όμως:

Εγώ, σαν Heinz, θα τον σκοτώσω με τα ίδια μου τα χέρια σε μια παρανοϊκή έκρηξη.
Εγώ, σαν εκπρόσωπος θεσμού, έχω υποχρέωση να φροντίσω να εφαρμοστεί ο νόμος, ο θεσμός είναι πάνω από εμένα.

hotSpots είπε...

"Σαφώς οι άλλοι στόχοι του φόρουμ είναι σωστοί, αλλά αποτελούν ευχολόγιο. ...
Ας ακούγεται η Αντίθεση - έχει και αυτή κάτι να πει".

Οι στόχοι τους ούτε σωστοί είναι ως σύνολο, ούτε Αντίθεση.
Είναι ενάντια, δηλ, ...
"Στο ρατσισμό και την απειλή της άκρας δεξιάς":πάλι καλά.Ξεκίνησα με κάτι που συμφωνώ.
"Στον πόλεμο":κλασσικό, πλέον. Μας θυμίζει ότι ο πόνος και η καταπίεση μετακινείται ανά την υφήλιο, ανάλογα με το πού κάνουν πόλεμο οι αμερικάνοι.
"Στην απορρύθμιση της εργασίας": το φόρουμ τους διοργανώνεται από δημόσιους υπαλλήλους;
"Στη φτώχεια":ε, τότε αφήστε τους φτωχούς ελεύθερους να αναπτυχθούν
"στην κλιματική αλλαγή και την καταστροφή του περιβάλλοντος": και να το καταστρέψουμε, θα μπορέσουμε να το ξαναφτιάξουμε!!!
"Στην καταπάτηση των δημοκρατικών ελευθεριών": αν και είναι οι πρώτοι που αντιστρατεύονται την ελευθερία, την οποία αντικαθιστούν με την υποταγή σε "ιστορικές και κοινωνικές αναγκαιότητες". Οπότε μέχρι να καταλάβουμε τι εννούν, δεν έχει συμφωνία.

Αλλά όχι και Αντίθεση... Με κεφαλαίο το "Α", μάλιστα. Κομμουνιστές light είναι. Σαν την πλειονότητα των ελλήνων πολιτικών.

Anula είπε...

heinz said...
Βρε Andy, δεν σε παρεξηγώ...

Μετά από 45 χρόνια διαδράσεων(άλλα επιστημονικότης!!!) έχω καταλήξει ότι:

1. Η βλακεία είναι ανίκητη.
2. Η κακία, μετά την εφηβεία, έστω και ανεπτυγμένη σε υπόστρωμα φοβικό (ο κακός βασικά είχα χ*στης), είναι πάλι ανίκητη.

--

μετα απο 26 χρονια διαδραστικοτητος, επιβεβαιωνω τα λεγομενα σου!

ΗΛΙΘΙΟΙ UBER ALLES, καπως ετσι το λεει ενα φιλικο μου τρολ

οσον αφορα την εξελιξη μετα την εφηβεια, φταιει η παραπαιδεια, τι μυνημα παιρνουν οι εφηβοι?

ΟΤΙ ΑΝ ΠΑΠΑΓΑΛΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΓΛΥΨΕΙΣ ΤΟΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΟΛΑ ΘΑ ΠΑΝΕ ΚΑΛΑ, ΑΝ ΟΧΙ ΘΑ ΣΕ ΠΟΥΝ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ "ΑΝΑΡΧΙΚΟ", χωρις να εισαι.......

Vrennus είπε...

hotSpots said...

Οι στόχοι τους ούτε σωστοί είναι ως σύνολο, ούτε Αντίθεση.
Είναι ενάντια [...]
"Στην απορρύθμιση της εργασίας": το φόρουμ τους διοργανώνεται από δημόσιους υπαλλήλους;


Όποιος δεν είναι δημόσιος υπάλληλος, δηλαδή, (πρέπει να) είναι υπέρ της απορρύθμισης της εργασίας; Θα μ' ενδιέφερε να μάθω εσείς υπό ποιούς όρους εργάζεστε.

"Στη φτώχεια":ε, τότε αφήστε τους φτωχούς ελεύθερους να αναπτυχθούν

Σωστά, το φόρουμ εμποδίζει τους φτωχούς ν' αναπτυχθούν ενώ η λεηλασία των πόρων τους πχ. τους βοήθησε.

"στην κλιματική αλλαγή και την καταστροφή του περιβάλλοντος": και να το καταστρέψουμε, θα μπορέσουμε να το ξαναφτιάξουμε!!!

Αναμένω εναγωνίως τη σχετική σας διατριβή επί του θέματος.

"Στην καταπάτηση των δημοκρατικών ελευθεριών": αν και είναι οι πρώτοι που αντιστρατεύονται την ελευθερία, την οποία αντικαθιστούν με την υποταγή σε "ιστορικές και κοινωνικές αναγκαιότητες".

Προφανώς έχετε παρεξηγήσει τα πράγματα. Σε άλλο πλαίσιο αναφέρεται το πρόταγμα της ελευθερίας, σε άλλο η υποτιθέμενη "υποταγή σε ιστορικές και κοινωνικές αναγκαιότητες". Επίσης, κατά την άποψή σας, η λογική του "there is no alternative" (Μ. Θάτσερ) δεν υποτάσσει την ελευθερία σε "ιστορικές και κοινωνικές αναγκαιότητες", άλλης τάξεως βέβαια;

paragrafos είπε...

aphrodite said...

"(...) Ενα μόνον: καλό ν'αλλάζουμε για τους άλλους, είναι μέρος της αποστολής μας, να τους παραχωρούμε το δικαίωμα να μας αφήνουν το σημάδι τους, αν το αξίζουν. Και είναι κομματάκι και της δικής τους αποστολής, να μας βοηθήσουν να δούμε πράγματα μέσα μας και ν'αλλάξουμε."

----------------------

Αγαπημένη μου Αφροδίτη,

Εννοείται ότι αξίζει να αλλάζουμε ΜΟΝΟ για κείνους που το ΑΞΙΖΟΥΝ! Για κανέναν άλλον, απολύτως!

Υπάρχουν και άλλοι που δεν αξίζουν.

Ρίξε μια ματιά στο πρώτο σχόλιο που άφησε κάποιος στο σημερινό μου ποστ και θα καταλάβεις τι εννοώ.


Σ΄ αγαπώ πολύ

η φίλη Σου

Παράγραφος

hotSpots είπε...

vrennus,
Ναι, όποιος δεν είναι δημόσιος υπάλληλος, πρέπει να είναι υπέρ της απορρύθμισης της εργασίας. Και κατ'επέκταση κάθε άνθρωπος (ακόμα και δημόσιος υπάλληλος) που αναγνωρίζει το δικαίωμά του να δρα ελεύθερα αλλά και το δικαίωμα των άλλων να κάνουν το ίδιο. Η "ρύθμιση" της αγοράς εργασίας, δεν είναι τίποτα άλλο από παραίτηση από το δικαίωμα αυτό και υποταγή σε μία απρόσωπη οντότητα (το κράτος) που παίρνει αποφάσεις για το πώς πρέπει να εργάζονται ή να συνεργάζονται οι άνθρωποι, εξυπηρετώντας κάποιο κοινωνικό σκοπό που βρίσκεται στον εγκέφαλο κάποιων ανθρώπων και αναγκάζοντας τους πάντες να συνταχθούν με αυτόν (ακόμα κι αν εκείνοι επιθυμούν να εργαστούν ή να συνεργαστούν διαφορετικά).

Αφού σε ενδιαφέρει τόσο πολύ, να σου πω ότι είμαι φοιτητής, ότι είμαι υπέρ των ελεύθερων ιδιωτικών πανεπιστημίων και της χρηματοδότησης των δημοσίων από ιδιωτικούς πόρους και ότι πριν λίγο καιρό με δέχτηκαν σε πανεπιστήμιο φιλελεύθερης χώρας για διδακτορικό. Τα έξοδα θα μου τα καλύπτουν όλα μέσω της κρατικής και (κυρίως) της ιδιωτικής χρηματοδότησης που έχουν. Ελπίζω να σε κάλυψα.

Επίσης, δεν ξέρω αν το φόρουμ έχει κάποια πιο συγκεκριμένη και σοβαρή θέση για τη φτώχεια και σίγουρα είμαι κατά της ιδιοκτησιακής λεηλασίας οπουδήποτε κι αν γίνεται. Ωστόσο, υπάρχουν πολλά μετρήσιμα στοιχεία που δείχνουν ότι στις χώρες με οικονομική ελευθερία η φτώχεια μειώνεται. Αν θέλεις να τα δεις, δες αυτό:http://e-roosters.blogspot.com/
2006/03/blog-post_26.html ή αυτό:http://www.heritage.org/research/
features/index/

Για το περιβάλλον σε παραπέμπω και πάλι στα προηγούμενα λινκ. Αλλά και σε αυτό: http://e-roosters.blogspot.com/2005/09/
blog-post_28.html που θα σε οδηγήσει και σε άλλες πηγές.

Όσο για τα διαφορετικά πλαίσια στα οποία αναφέρεσαι, αυτά βρίσκονται απλώς στον εγκέφαλό σου και επιδέχονται κάθε μορφής (καλοπροαίρετη) αμφισβήτηση. Και τα αμφισβητώ εφόσον η υιοθέτησή τους οδηγεί στην καταπίεση του δικαιώματος που έχω σαν ελεύθερο άτομο να επιλέγω και να αποφασίζω με δική μου βούληση. Για αυτό το πράγμα δε δέχομαι καμία εναλλακτική.

Vrennus είπε...

hotSpots said...

όποιος δεν είναι δημόσιος υπάλληλος, πρέπει να είναι υπέρ της απορρύθμισης της εργασίας. Και κατ'επέκταση κάθε άνθρωπος (ακόμα και δημόσιος υπάλληλος) που αναγνωρίζει το δικαίωμά του να δρα ελεύθερα αλλά και το δικαίωμα των άλλων να κάνουν το ίδιο.

Η αφεντιά μου, λοιπόν, που δεν είμαι δημόσιος υπάλληλος, που δεν γνωρίζω τι ώρα θα σχολάσ το απόγευμα, που δεν γνωρίζω παρά την Παρασκευή αν θα χρειαστεί να εργαστώ το Σαββατοκύριακο, που δεν γνωρίζω παρά καμμιά δεκαριά μέρες πριν πότε θα πάω διακοπές, που με έχουν κάμποσες φορές ανακαλέσει από τις διακοπές (όλ' αυτά χωρίς ίχνος υπερβολής) πιστεύετε ότι δρω ελεύθερα όπως είναι δικαίωμά μου. Ελπίζω στη δική σας εργασία να έχετε καλύτερη τύχη.

Η "ρύθμιση" της αγοράς εργασίας, δεν είναι τίποτα άλλο από παραίτηση από το δικαίωμα αυτό και υποταγή σε μία απρόσωπη οντότητα (το κράτος) που παίρνει αποφάσεις για το πώς πρέπει να εργάζονται ή να συνεργάζονται οι άνθρωποι, εξυπηρετώντας κάποιο κοινωνικό σκοπό που βρίσκεται στον εγκέφαλο κάποιων ανθρώπων και αναγκάζοντας τους πάντες να συνταχθούν με αυτόν (ακόμα κι αν εκείνοι επιθυμούν να εργαστούν ή να συνεργαστούν διαφορετικά).

Είναι προφανές ότι δεν γνωρίζετε τι σημαίνει "ρύθμιση".

πριν λίγο καιρό με δέχτηκαν σε πανεπιστήμιο φιλελεύθερης χώρας για διδακτορικό. Τα έξοδα θα μου τα καλύπτουν όλα μέσω της κρατικής και (κυρίως) της ιδιωτικής χρηματοδότησης που έχουν. Ελπίζω να σε κάλυψα.

Ελπίζω να μη λογοκρίνουν τη σκέψη σας - αν δεν έχετε ήδη αυτολογοκριθεί.

[...]υπάρχουν πολλά μετρήσιμα στοιχεία που δείχνουν ότι στις χώρες με οικονομική ελευθερία η φτώχεια μειώνεται.

Στη Ρωσία μετά το '89 ας πούμε (χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα προτιμούσα το σταλινικό καθεστώς).

Όσο για τα διαφορετικά πλαίσια στα οποία αναφέρεσαι, αυτά βρίσκονται απλώς στον εγκέφαλό σου και επιδέχονται κάθε μορφής (καλοπροαίρετη) αμφισβήτηση. Και τα αμφισβητώ εφόσον η υιοθέτησή τους οδηγεί στην καταπίεση του δικαιώματος που έχω σαν ελεύθερο άτομο να επιλέγω και να αποφασίζω με δική μου βούληση. Για αυτό το πράγμα δε δέχομαι καμία εναλλακτική.

Είστε βέβαιος ότι έχετε καταλάβει σε τι αναφερόμουν;

chris είπε...

'Ολοι χωράμε! Και αυτό το περιχορεύειν την οικουμένη μου αρέσει πολύ στο "κίνημα". Κατά τα λοιπά τα σχόλια είναι εξίσου επιπόλαια με τα σχόλια των διαμαρτυρόμενων. Αλλά και αυτό είναι μέρος της ευδαιμονίας της (ειρηνικής) αντιπαράθεσης και της ανάγκης να κινούμαστε μεταξύ ενικού και πληθυντικού αριθμού.

hotSpots είπε...

Όχι, η αφεντιά σας δε δρα ελεύθερα έτσι όπως τα περιγράφετε, αλλά τότε έχει έναν παραπάνω λόγο να διεκδικήσει την ελευθερία της.

Θα σας έλεγα περισσότερα, αλλά είναι "προφανές" ότι δε θέλετε να μιλήσετε για τη ρύθμιση της αγοράς εργασίας και την απορρύθμιση που προτείνεται από κάποιους (ελεύθερες απολύσεις, πχ).

Όσο για το πανεπιστήμιο, έχετε δίκιο. Έχω ήδη αυτολογοκριθεί. Ήθελα να τους πω πόσο καθάρματα είναι που συνδέονται με την αγορά για να μου πληρώνουν τα έξοδα, και δεν τους το είπα. Θα τους το πω όταν φύγω.

Η Ρωσία δεν είναι ελεύθερη οικονομία. Προφανώς δεν είδατε το δεύτερο λινκ που σας παρέπεμψα (δικαίωμά σας βέβαια).

Για τα ιστορικά και κοινωνικά πλαίσια, αντί να περιμένετε να βεβαιωθείτε αν κατάλαβα καλά τι είπατε, θα μπορούσατε να το γράψετε. Γράψτε λοιπόν τι εννοείτε. Αλλά, όπως σας είπα και πριν, ό,τι θεωρητικό κατασκεύασμα και αν έχετε στο μυαλό σας, δεν πρόκειται να γίνει αποδεκτό από μένα, αν περιορίζει την ελευθερία μου ή αν την παραχωρεί σε απρόσωπες δομές που υποτίθεται ότι εξυπηρετούν κάποιο στόχο (κοινωνικό, ιστορικό, οικολογικό, μπλα μπλα μπλα) χωρίς να μπορώ να επιλέξω αν θέλω να λειτουργούν εξ ονόματός μου και με δικούς μου πόρους ή όχι.

Νομίζω ότι έχω πει αρκετά, αλλά θα ψάξω για τη δική σας απάντηση.

Vrennus είπε...

@ hotspots:

Λυπάμαι, δεν έχω διαθέσιμα links παρά μόνο προς το βιβλιοπωλείο:

1. Μ. Χορκχάιμερ, Τ. Αντόρνο: Διαλεκτική του Διαφωτισμού, εκδ. Ύψιλον
2. Κ. Καστοριάδη: Η Φαντασιακή Θέσμιση της Κοινωνίας, εκδ. Ράππα

Αυτά σχετικά με τα "πλαίσια" και τις "δομές".

Τώρα, το αν αποδέχεστε ή όχι θεωρητικές κατασκευές επιτρέψτε μου να πω ότι δεν είναι αυτές που περιορίζουν την ελευθερία σας αλλά η ίδια η πραγματικότητα.

Lefteris Kritikakis είπε...

Με διατάζουν να πληρώσω φόρους για ένα πανεπιστήμιο το οποίο αυτοί έχουν το δικαίωμα να καταστρέφουν (χωρίς να μπορώ εγώ να το προστατεύσω, λόγω πανεπιστημιακού ασύλου) και μετά με ξαναδιατάζουν να πληρώσω τις ζημιές.

Πρόκειται για την έσχατη μορφή δικτατορίας που έχω ακούσει ποτέ.

Μετά, μου αφαιρούν το δικαίωμα να διαδηλώσω εναντίον τους (θα με πάρουν με τις πέτρες), ή να εκφράσω διαφορετική άποψη μέσω άλλων (δέρνουνε τους εκπροσώπους εταιριών που έρχονται να διδάξουν μία-δυο ώρες στα τοπικά "πανεπιστήμια").

Συμπέρασμα: Είναι Φασίστες με "Φ" κεφαλαίο, μια και η συμπεριφορά τους είναι ταυτόσημη με αυτή των Ναζί και της νεολαίας του Μουσολίνι.

Και ξέρω ότι πολλοί από σας θα αντιδράσουν με αφορισμούς (από πραγματικά επιχειρήματα, μηδέν).

Και μια και δεν υπάρχει πια τίποτα στην Ελλάδα άξιο προστασίας ("δεν έχουμε τίποτα, άρα και τίποτα να χάσουμε"), μετά τις όποιες καταστροφές ή έστω και τις καθυστερήσεις και τα διάφορα "τίποτα" ή "κάτω του μηδενός" (negative actions), θα αρχίσουν οι "αναλύσεις" (περικοκλάδες λέξεων και εκφράσεων με ουσία μηδέν).

Από πατροναρίσματα όμως και στερεότυπα, ουκ ολίγα: "Κεφαλαιοκράτης", "αστός" (τι διάολο σημαίνουν αυτά; και ποιος ΔΕΝ είναι αστός σήμερα στην Ελλάδα;).

Καλά το είχε πει ο Ian McCullogh των Echo and the Bunnymen στο "Back of Love":
"We don't know our left from right, but we know we love extremes"
("δεν ξέρουμε να ξεχωρίσουμε τη δεξιά από την αριστερά μας, αλλά ξέρουμε ότι μας αρέσουν οι ακραίες καταστάσεις")

Ή σε Κρητική απόδοση "δε γατέχει ούτε δυο γαϊδουριώ άχυρα να μοιράσει, αλλά τ' αρέσουνε οι φασαρίες".

Κατά τα άλλα, "βοηθούν τους φτωχούς του πλανήτη". Ψεύτες και Καραγκιόζηδες...

harrygreco είπε...

Οι σχολιαστες πρεπει να καταλαβουν οτι ειναι αντιμπλογκικη η αναδημοσιευση του κειμενου που κριτικαρουν,οπως & οι αναφορες & οι παραπομπες. Εδω δεν ειναι διατριβη,ουτε η...New England Journal Of Medicine...Λιγες κουβεντες,περιεκτικες & σαφεις.

Lefteris Kritikakis είπε...

Μάλιστα κύριες ίλαρχε. Τους κανονισμούς παρακαλώ, ώστε να τους ακολουθούμε πιστά στο μέλλον.

Τέλος πάντων, συμφωνώ στο "περιεκτικές και σαφείς", αλλά μια και ο δημόσιος λόγος καλό είναι να έχει "λογική, επιχειρήματα και πάθος", άντε να τα χωρέσεις όλα αυτά σε λίγες περιεκτικές γραμμούλες. Α, για κάτσε, ο κουμπάρος μου θα είχε να πει το εξής για το "Forum των Νέων" με περιεκτικό τρόπο (κάτι που είναι κλασσικό για το Σικάγο): "Who gives a fuck about them anyway..."

Λευτέρης

castolidefkis είπε...

Ο Steve Jobs, αν ποτέ (υποθετικά μιλάμε), βρισκόταν συνομιλητής τού Λεντάκη, και ο "φίλος" σου, τού ανέλυε τις απόψεις του περί θανατικής ποινής για τούς "εμπόρους" τής ναρκωτικής "μάστιγας", τότε ο Steve Jobs, Δήμου, που παριστάνεις (τι να πω, στην Ελλάδα είμαστε...), θα τον γιαούρτωνε. Κατάλαβες, θα τον γιαούρτωνε...

Ακούς εκεί το καθήκι, θάνατος στους "εμπόρους"...

Αϊ σιχτιρ πια, τόση υποκρισία, φίλος ο Jobs, αλλά από πού κι ως πού φίλος κι ο Λεντάκης?

castolidefkis είπε...

Για να βαίνουν εν Δημω και μερικά εν Οικω, ή εν Νίκω (πάρτο όπως θες...)

Castor to prezoni

blade runner είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
blade runner είπε...

blade runner said...
Καλημέρα σε όλους!

Πολύ έλειψα πάλι, και θέλω να καταχραστώ λίγο την ελευθερία έκφρασης που μας έχει παραχωρήσει ο Δον Γάτος, και να γράψω μερικά πράγματα μαζεμένα:

1. Η άποψη του heinz για το πως μπορούμε να αλλάξουμε το σύστημα εκ των έσω είναι κάτι παραπάνω από τεκμηριωμένη, και για όσους δεν διάβασαν το σχετικό σχόλιο και δεν βαριούνται να το κάνουν τώρα, ας ανατρέξουν μερικές μέρες πίσω (γύρω στις 11 και κάτι το πρωί)

2. Συμφωνώ επίσης με τον mickey, ναι, ο κόσμος άλλαξε μέσω της τεχνολογίας με την ευρύτερη έννοιά της, κι έτσι εξακολουθεί να αλλάζει. Θυμήθηκα με αυτή την αφορμή τον Προμηθέα Δεσμώτη, κορυφαία στιγμή της αρχαίας ελληνικής γραμματείας, για όσους δεν έχουν εντρυφήσει, σας το συνιστώ, οι αναφορές στο παρόν θέμα πολλές και σημαντικές.

3. Ωστόσο, σε ένα τόσο δυναμικό πεδίο ανταλλαγής ενέργειας που είναι η ανθρώπινη κοινωνία (μην με λιθοβολήσετε, αλλά πιστεύω πως οι άνθρωποι επικοινωνούμε και με τρόπους που δεν είναι προφανείς - βλ. τη θεωρία των μορφογενετικών πεδίων), η ύπαρξη των ρομαντικών που βγαίνουν στους δρόμους και φωνάζουν ή χρησιμοποιούν για όπλο τους την πένα τους, γιατί δεν έχουν τα μέσα ούτε την κατάρτιση να εφεύρουν, αλλά έχουν το ταλέντο και τη φωτιά στο νου που απαιτείται για να γράψουν ποίηση και κείμενα σπουδαία, μπορεί να αποτελεί μέγιστη έμπνευση για έναν επιστήμονα.

4. Paragrafe, το σχόλιό σου των 11 παρά κάτι το πρωί, ήταν τόσο μα τόσο αληθινό και συγκινητικό. Εχω την εντύπωση πως μια πλευρά μου ομοιάζει πολύ με αυτό που βγάζεις μέσα από αυτά που γράφεις. Δεν σε σχολιάζω συχνά, αλλά σε κατανοώ όσο δεν μπορείς να φανταστείς. Τα σέβη μου...

5. Θεά Aphrodite, εξίσου συγκινητικός και ο τρόπος με τον οποίο σχολίασες με τη σειρά σου το σχόλιο της paragrafos. Πρέπει να κανονίσουμε συνάντηση εμείς οι δύο. Για ποτό. Εχω την εντύπωση πως θα έχουμε πολλά να πούμε! Τη δε πρότασή σου για το παιχνίδι με το σκανταλιάρικο τραπουλόχαρτο θα την ρίξω στο τραπέζι στην επόμενη μάζωξη! Εχω δε να σου πω ότι μετά από αυτή τη νύχτα, έχει ξεσπάσει απίστευτη συζήτηση, μεταξύ ορισμένων εκ των πρωταγωνιστών της, πράγμα που σημαίνει ότι θα επαναληφθεί γρήγορα, μην τολμώντας να φανταστώ την κατάληξη αυτή τη φορά... Ποιος θα φύγει νυχοπατώντας μέσα στα μαύρα σκοτάδια δεν ξέρω να σου πω βεβαίως...



Για το δε φόρουμ, πήγα το βράδυ του Σαββάτου στη συναυλία των Amparanoia / Rachid Taha. Λοιπόν, ένα έχω να πω και μην μου την πέσετε όλοι οι εξωκοινοβουλευτικοί ethnic αριστεροί, κι εγώ προς τα κει πάντα έκλινα, έχω όμως αισθητικά ζητήματα που εγείρονται και που για μένα προσωπικά άπτονται άμεσα της πολιτικής:

Γιατί ένα πράγμα ζωντανό και δυναμικό σαν το φόρουμ, όταν έρχεται στην Ελλάδα θυμίζει καφενέ; Αυτή η μιζέρια δεν έχει προηγούμενο, επιτέλους! Δηλαδή δεν υπάρχει άλλος δρόμος; 'Η eurovision ή ταγάρι;

Για περισσότερες διευκρινήσεις, στο άμεσο μέλλον.

Σας ασπάζομαι!

Lefteris Kritikakis είπε...

Τα σπάσανε πάλι οι ειρηνιστές, ε;

KOSTAS TRENT είπε...

Άσχετο, αλλά σχετικό με τον αντιρατσισμό του πρόσφατου Κοινωνικού Φόρουμ :

"ΒΥΡΩΝ ΠΟΛΥΔΩΡΑΣ
( Υπερασπιζόμενος το ...αδιάφθορο της ΕΥΠ ) :

"...οι Πακιστανοί άλλωστε συνηθίζουν ν' ... αλληλοαπαγάγονται..." ( ! )


Τί λε ρε μεγάλε ...εθναμύντωρ της ΚΥΠ ;
Μήπως αγαπούν το ... οθωμανικόν ;
Μήπως οι μεγαλύτεροι ομοεθνείς τους, αρπάζουν τους 5.540 τρυφερούς βλαστούς Πακιστανούς - απ’ τους 70.000 περίπου (που είναι κι εμφανίσιμοι, καθότι λεπτοί σαν καλαμίδα - λόγω ... πείνας - ) και τους πάνε για ...κρεββάτι ;
Ή μήπως διατηρούν και σήμερα το έθιμο "απαγωγή της ...νύφης" ;
Ά ρε ΠΟΛΥΔΩΡ εθιμολόγε-μουσουλμανολόγε !

Ή μήπως αναζητούν τάχατες λύτρα απ' τους ...πλούσιους γονείς ομοεθνείς τους ;
Ή μήπως οι Πακιστανοί Σιίτες απάγουν ασπλάγχνως τους Σουνίτες ;
Ή σα να μου φαίνεται πως οι φιλοδικτατορικοί αρπάζουν τους ...αντικαθεστωτικούς ;

Εγώ φοβάμαι για το χειρότερο :
πως, αφού οι μετανάστες έσκυψαν στις Ελληνικές βιβλιοθήκες, διάβασαν εμβριθώς τα σχετικά με τους ...Έλληνας λησταρχαίους Γιαγκούλα, Νταβέλη, Καραλίβανο, Βελέντζα κτλ και ... εμπέδωσαν !

Τό φταίξιμο είναι της ... άπειρης ΕΥΠ που, ακατάρτιστη Ιστορικά, δεν ξέρει να κάνει απαγωγές με την ... τέχνη των νεοληστάρχων Πακιστανών .

ametoxos είπε...

Οι «ταραχοποιοί» και η καταστροφή της δημόσιας περιουσίας!!!

Σκέψεις ενός πολίτη για το κύριο άρθρο της ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ της Παρασκευής,30-5-08


Διαβάζω: «Η βία στα Πανεπιστήμια δεν πλήττει μόνο την ακαδημαϊκή κοινότητα.»
Σωστά. Δεν είναι οι φοιτητές μόνον που βιάζονται όταν, αδύναμοι να αντιδράσουν, υποχρεώνονται να βγαίνουν αγράμματοι από τα πανεπιστήμια.
Συνεχίζω: «Υπονομεύει τη Δημοκρατία.»
Σωστά. Ένας αμόρφωτος πολίτης είναι ένας αδιαφώτιστος πολίτης, αδυνατών, από την αμορφωσιά του τώρα, να λειτουργήσει δημοκρατικά μέσα σε μια κοινότητα.
Συνεχίζω: «Οι προπηλακισμοί των πρυτάνεων και η καταστροφή της δημόσιας περιουσίας από μικρές ομάδες ταραχοποιών απαιτούν άμεση απάντηση από τις πολιτικές δυνάμεις του τόπου.»(τέρμα της πρώτης παραγράφου-εν όλω τρεις).
Εδώ καταλαβαίνω ότι η εφημερίδα τα βάζει όχι με την κυβέρνηση όπως υπέθεσα, αλλά με τους «ταραχοποιούς».
Ταραχοποιοί λοιπόν οι φοιτητές!
Έχει σκεφτεί ποτέ όμως η εφημερίδα πόση ταραχή έχει συμπυκνωθεί, για χρόνια τώρα, στις ψυχές και στις ζωές των «ταραχοποιών» αυτών, από τις καταστροφικές του μέλλοντος κάθε φοιτητή αποφάσεις και τακτικές του κράτους, τακτικές που τον καταδικάζουν σε διαιώνιση της τριτοκοσμικής του νοοτροπίας, που, ο φαύλος αυτός κύκλος του έχει επιβάλει;
Σκέφτηκε ποτέ η εφημερίδα πόση αθέατη ταραχή πιέζει τα βάθη της θάλασσας, και συμπέρανε ποτέ κατόπιν, ότι δεν πρέπει να κακίζει τα κύματα για τον αφρό που σηκώνουν και για τον επιφανειακό σάλο που προκαλούν; (και, μέσα σε παρένθεση, ας πάω λίγο μακρύτερα-σκέφτηκε ποτέ η εφημερίδα όταν θα γίνει ένας υποθαλάσσιος σεισμός, το τσουνάμι που θα σηκώσει δε θα την αφήσει ούτε να σκεφτεί για «ταραχοποιούς», που τώρα άσκεφτα ψέγει;)

Μα η εφημερίδα κόπτεται και για την καταστροφή της δημόσιας περιουσίας που προκαλούν οι «ταραχοποιοί».
Δεν υπάρχει αντίρρηση, οι «ταραχοποιοί» καταστρέφουν δημόσια περιουσία. Όπως η γάτα όταν νιώσει έγκλειστη σε ένα στενό δωμάτιο σχίζει τις κουρτίνες και σπάζει κανένα βάζο στην προσπάθειά της να ξεφύγει.
Το ερώτημα που θα έπρεπε να βάλει στον εαυτό της η καλή εφημερίδα, θα ήταν αν αξίζει ναι ή όχι τον κόπο η μικρή αυτή καταστροφή δημόσιας περιουσίας, όταν έχει για αποτέλεσμα και για αντίτιμο την πραγματική μόρφωση των σημερινών φοιτητών και αυριανών πολιτών της κακόμοιρης αυτής χώρας-αν δηλαδή έχει για σκοπό και αντίτιμο η χώρα αυτή να βγει από τον κατάλογο των, φτωχών σε ήθος, σε γνώση και σε αξιοπρέπεια συγγενών, της πολιτισμένης ανθρωπότητας.
Και θα έπρεπε η καλή εφημερίδα να κάνει τη σύγκριση με τεράστιες -σε σύγκριση με αυτές που προκαλούν οι «ταραχοποιοί»- καταστροφές δημόσιας περιουσίας που προκαλούν άλλες, «μικρές» κι αυτές ομάδες (έως και άτομα),και μάλιστα όχι επιδιώκοντας κάτι ευγενές, αλλά τη δική τους και μόνον ευμάρεια, τον δικό τους και μόνον πλουτισμό, τη δική τους και μόνον καλοπέραση.
Τις καταστροφές των δασών, τις απώλειες ανθρώπινων ζωών στους δρόμους και στα εργοστάσια, την καταστροφή των δομημένων ομολόγων, την εξουθένωση της αξιοπρέπειας εκατοντάδων χιλιάδων πολιτών-καταστροφές όλες αυτές, που έχουν προκαλέσει πολιτικοί από τον πρωθυπουργό μέχρι τον τελευταίον «πολιτευτή»,χωρίς καθόλου να έχει ούτε αναρωτηθεί η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, ποιος θα πληρώσει για τις καταστροφές αυτές δημόσιας περιουσίας, που φτάνουν μάλιστα σε δισεκατομμύρια ευρώ και όχι σε μερικές εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ, όπως οι καταστροφές που προκάλεσαν οι «ταραχοποιοί» (πάλι καλά που δεν τους λέει και τρομοκράτες…)

Και συνεχίζω το διάβασμα του άρθρου (παράγραφος δεύτερη): «Άπαντες, ακόμη και ο «Συνασπισμός της Ριζοσπαστικής Αριστεράς», οφείλουν να καταδικάσουν απερίφραστα τη βία των ολίγων. Δίχως «ναι, μεν αλλά». Οφείλουν να απομονώσουν ηθικά και πολιτικά τους τραμπούκους που καταστρέφουν το δημόσιο πανεπιστήμιο και να ζητήσουν την εξασφάλιση της ελάχιστης νομιμότητας.»
Υποδείξεις της εφημερίδας προς τον ΣυΡΙΖΑ!...Και μάλιστα θέλει η καταδίκη να είναι απερίφραστη! Δίχως ναι μεν, αλλά…!
Ίσως η εφημερίδα να νιώθει ότι έχει τη δύναμη να διατάσσει τα κόμματα τι θα πράξουν στη Βουλή. Και το λέει, χωρίς να της περάσει από το μυαλό, ότι αυτό ακριβώς που αυτή κάνει «υπονομεύει τη δημοκρατία». Και, ίσως από ένστικτο, στο τέλος της παραγράφου η εφημερίδα κάνει σκόντο στις επιταγές της, γιατί αρκείται να απαιτεί τη «ελάχιστη νομιμότητα».
(Εδώ δεν μπορώ παρά να θυμηθώ την περίοδο που, επί πρωθυπουργίας Ράλλη, όταν στη Βουλή συζητιόταν η κατάληψη της Νομικής, ο Κύρκος-και ενώ οι άλλοι αρχηγοί κομμάτων είχαν καταδικάσει την κατάληψη-, σηκώθηκε και άρχισε να υπεραμύνεται λαύρος του δικαιώματος των φοιτητών να κάνουν κατάληψη. Τον διακόπτει ο Ράλλης, και επιτιμητικά, του λέει: «Ε, όχι και μέσα στην αίθουσα αυτή κύγιε Κύγκο!» Και,ο «κύγιος Κύγκος», φοβισμένος συνέχισε: «Μα δεν με αφήσατε να τελειώσω κύριε Ράλλη…» Και συνέχισε καταλήγοντας στην καταδίκη κι αυτός της κατάληψης!... Ήταν η στιγμή που σιχάθηκα τους πολιτικούς. Ευτυχώς ο Αλαβάνος δεν πτοήθηκε από τις εντολές της ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ).
Αλλά στην παράγραφο αυτή βλέπουμε ακόμη να είναι οι φοιτητές τραμπούκοι!
Όμως, επικαλούμενος και κάνοντας χρήση κι εγώ του δικαιώματος κάθε πολίτη να λέει τη γνώμη του, ας μου επιτραπεί να πω ότι για μένα τραμπούκοι είναι ο πρωθυπουργός, οι υπουργοί, οι τριακόσιοι βουλευτές, και όλα τα παρακλάδια που τρέφονται από τους κορμούς τους. Τι να γίνει, γνώμες είναι αυτές.

Και συνεχίζω (παράγραφος Τρίτη και τελευταία): «Η ανομία δεν μπορεί να συνεχιστεί επί μακρόν. Τα πανεπιστήμια και η χώρα δεν μπορούν να παραμείνουν άλλο όμηροι της άλογης βιαιότητας των ολίγων. Αυτό είναι υπόθεση όλων των κομμάτων που πιστεύουν ότι η δημοκρατία είναι ο μόνος τρόπος κοινωνικής οργάνωσης.»
Τώρα ποιων είναι η ανομία, ποιοι ολίγοι είναι όμηροι στη βιαιότητα ποιων και αν στη χώρα μας έχουμε δημοκρατία, αφήνω τους αναγνώστες μου-εσάς-να το βρείτε. Μην τα θέλετε όλα έτοιμα…

Κλέων Γελαστός

«Παλαιότερο ‹Παλαιότερο   201 – 252 από 252   Νεότερο› Νεότερο»